Saturday, October 18, 2008

Kenapa Mencari??

Alhamdulillah dpt lg kesempatan utk post yg seterusnya. Mesti org cakap, "semangat giler antar posting", "biasa tu baru2 je, lama2 sok da xpost"...Hehe..Mmg da sijangka akan ada yg ckap mcm2. Ape2 pun, suma tu dugaan sorg blogger yg baru bermula..(poyo jer ayat..)

Ok,kali ni aku nk citer skit nape blog ni guna "Mencari, mencari dan terus mencari..". Ada mber yg tnya nape ek 'Mencari?'.. Emm...i'll try my best to huraikn persoklan tu..

Setiap kita ada sasaran ataupun target masing2kn? Dan sasaran tu plak xkn sama antara satu sama lain. Aku sndiri pun ada sasaran yg aku nk capai. So dalam mencapai sasaran tu, aku mencari apa yg perlu utk aku gapai sasaran yg aku tuju. Nk mencari tu plak, bukannya akn terhenti ataupun sekadar seketika sahaja tp berterusan.. Jadi aku gunakan ayat "Mencari, mencari dan terus mencari.." supaya aku akan teruskan pencarian tu.

Bila kita terus mencari, insyallah kita akn mendapat sesuatu. Cuma terpulang pada kita mcmana nk menilai ape yg kita jumpa tu dan mcmana nk aplikasikn penemuan kita tu supaya dpt dijadikan panduan dlm meniti kehidupan di dunia dan seterusnya membawa bekalan ke akhirat. Aku xreti nk huraikn dari segi Islamic sbb ye la, background aku pun bukannya dari aliran agama. Cuma yg ada sedikit ilmu yg dikutip2 dari sahabat2, buku dan majlis2 ilmu...

Aku rasa penerangan yg ringkas ni dpt menjawab kot nape aku 'Mencari..'.. Lgpun da nk masuk Zohor ni.. Jom kita solat ya....

Wassalam..

No comments: