Tuesday, March 10, 2009

Satu kebetulan...

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

1. Alhamdulillah, tenang rasanya dapat balik ke Ipoh jumpa emak dan abah. Cuti Maulidur Rasul ni aku balik ke Ipoh memandangkan sepupu aku kawin di Ipoh.

2. Fadhli a.k.a 'Kopeng' telah selamat berkahwin dengan pasangannya, Ana Rahayu. Family kopeng dtg dari Melaka Ahad petang dan terus ke rumah aku sebelum check-in do hotel. Oh ya, family aku kenal family Kopeng ni sebab dulu mak aku anak angkat opah kopeng yang duduk kat Klang. Tok wan dia kenal dengan tok wan aku kat Felda Sg. Tiang, Pendang.

3. So, aku dapat la jumpa kopeng ni setelah hampir 5 tahun xjumpa sejak keluar KMM dlu. Dia makin sihat la. Aku pun makin sihat gak. Hahaha..

4. So, kami sembang la ramai2. Masa sembang ni la yang best skali sebab sumanya terbongkar. K, aku citer satu persatu mula dari yang paling tua. Hehehe..

5. Ayah kopeng ni dulu satu sekolah dgn bapak aku, Sekolah Dato' Abdul Rahman, (SDAR). Yang leh tau satu sekolah tu sebab abah aku tunjuk album lama kat dia. Dia tgh belek2, tetiba dia terdiam n tunjuk satu gambar bapak aku yang masa tu kacak berjambul. Abah aku ckap la tu dia. So, terkantoi la satu lagi rahsia yang abah aku n bapak kopeng dulu junior and senior, selang 2 bilik je.

6. Then rahsia seterusnya, juga melalui gambar family. Ada satu gambar tu ada gambar adik beradik abah aku termasuk la Pak usu n Mak usu aku yang dduk kat Melaka tu. Ayah kopeng gak yang perasan then dia tnya tu sape. Aah ckap la tu adik abah yang bongsu. Dia kata la kenal sgt2. Hahaha.. Akhirnya...

7. Ada lagi perkaitannya. Si pengantin pompuan tu aku kenal. Dulu penah tuisyen dengan aku. Then kakak dia, Cikgu Aisyah dulu cikgu aku kat Sek. Men. Keb. Gunung Rapat, Ipoh. Masa mula dia nmpk aku, dia kata dok perhati sebab macam kenal jer. Muahaha....

8. So, makin banyak la kaitan antara kitaorang. Then masa kenduri kat dewan Silveritage, aku dduk n makan dengan Uda, abg si kopeng tu. Sembang2 punya sembang, dia kenal senior aku kat KMM dlu, Abg Muhsin n Kak Mashitah. Keciknya dunia kn..

9. Jadi, apa yang berlaku semalam menambahkan perkaitan yang sedia ada. Aku dgn kopeng dlu satu aras, selang 2 bilik jer. Then Ustaz Aziz kat KMM dlu tu lak ayah sedara si kopeng tu. Ishhhkkkk3... Seronoknya bila tau suma ni...

10. Lepas ni, sape la pulak yang mungkin jadi lagi cmni. Betul kata orang, jodoh pertemuan di tangan Allah. So, Insyallah dengan izin Allah, aku akan meneruskan tali persaudaraan yang sedia terjalin di rumah Kopeng di Melaka Sabtu ni. Kalu mak abah aku xle g, aku je la jadi wakilnya.

11. Moga-moga yang sedia terjalin makin rapat ukhwanya, yang belum terjalin dipercepatkan pertemuannya. Aminnn....

Sekian, wassalam..

No comments: