Wednesday, January 21, 2009

Salah satu musim di Malaysia...

Assalamualaikum dan salam perpaduan...

1. Firstly aku nk ucapkan Selamat Tahun Baru kepada kawan-kawan yang berbangsa Cina. Wish awal sebab takut nanti terlupa or tak sempat. Bila xwish sok, macam-macam la alasan kluar. Hahaha..

2. Secondly, terima kasih kat member aku, Muhammad Akmal Ishak sebab bagi respon kat posting sebelum ni. Bestkn belajar "Maintenance Technology?". Hehehe..

3. Okay, kita berbalik pada tajuk yang aku tulis kat atas tu. Malaysia ni ada banyak musim. Sedar tak sedar, bermacam musim yang ada tanpa kita perasan. Musim buah, musim cuti sekolah, dan macam-macam musim lg la. Dan musim yang paling panas adalah 'Musim Pilihanraya'.

4. Kita semua dah tau keputusan Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu yang berlangsung 17 Januari lepas. Calon PAS, Haji Mohd Abdul Wahid telah menang dengan majoriti lebih 2000 undi. Tahniah kepada barisan kepimpinan Pakatan Rakyat.

5. Calon BN, Dato Wan Farid Wan Salleh yang tewas terpaksa menerima kenyataan kekalahan bahkan terpaksa menerima kehilangan jawatan Senator yang disandangnya. Moralnya, bila berpolitik ni kita tak semestinya sentiasa diatas.

6. Aku nak kuarkan statement yang akan wat orang kata aku menyokong pembangkang. Hehehe.. Korang perasan x kat media massa dan media cetak perdana, lepas kekalahan calon BN, berita psal pilihanraya kecil tu sikit je kn? Kenapa ya? Fikir la sendiri.. Hehehe...

7. Ok, satu lagi jenis pilihanraya adalah Pilihanraya Kampus (PRK) yang masih panas di UM. Calon Pro-Mahasiswa telah memenangi PRK tahun ni. Calon Pro-Aspirasi telah mengaku akan kekalahan mereka. Pada masa artikel ni ditulis, kabinet MPMUM masih blom ade lg..

8. Macam-macam kisah dan cerita timbul masa kempem kat UM tu. Korang search la dalam internet. Banyak kisah2 yang berlaku, cthnya mcm isu kepala khinzir dalam masjid dan sbgainya. Tapi nasihat aku, baca sumber dari kedua belah pihak. Biar la adil baru kita leh wat penilaian.

9. Banyak benda yang boleh dicoretkan pasal politik ni. Kalu korang xminat mybe la rasa mcm xde ape je. Hehehe.. Ade sorang mber aku tu, Fuad (bukan nama sebenar) cakap dia spy KJ (bukan nama sebenar gak), sorang org kuat pemimpin Malaysia. Dia nk lapor pasal aku dok hentam kerajaan. Hahaha...

10. Btul ckap sorang TNC tu, (aku xngat TNC mana) memang student bebas bersuara tp ada tak kebebasan selepas bersuara? Btul kn?

11. Aku sarankan, kita teruskan suara apa yang kita rasa betul. Orang nak kata kita sebelah mana2 pihak, itu adatlah. Orang akan terus bersuara, tapi jgn biarkan suara orang tu menyekat kita..

Renung-renungkan...

Wassalam..

No comments: