Monday, January 12, 2009

Apa yang buat aku terfikir minggu ni..

Asalamualaikum...

1. Firstly aku rasa geram, nk marah n nk bunuh orang jer... Mesti la psal Israel laknatullah tuh! Aku xnk tulis panjang lagi da sebab hampir suma akhbar dan tv cerita psal kekejaman Israel syaitan tu. Juz aku yakin, umat yang akan menakluk semula Al-Quds umat yang dibentuk dalam tempoh berpuluh, beratus bahkan beribu tahun. Ayuh, kita teruskan tanpa putus2 panjatkan doa kepada Allah SWT!

2. Ok, yang kedua aku nk luahkan sikit apa yang aku rasa akan buat orang anggap aku ni pembangkang. Hahaha.. Ckap la ape pun ya, aku xkisah.

3. Isunya adalah pembelian kereta Toyota Camry oleh kerajaan Perak dan Selangor. Dalam Buletin Utama semalam (11 Januari) ada dipaparkan berita kerajaan negeri telah terima sebahagian kereta yang dibeli.

4. Macam2 reaksi timbul. Yang masuk ke akhbar perdana sumanya kenyataan dan pandangan dan menghentam kerajaan negeri. Ada yang kata xde semangat patriotik la, menipu rakyat dan macam2 lagi la. Korang nilai la sendiri ya..

5. Xde pun kenyataan yang menyebelahi pihak kerajaan negeri dalam akhbar perdana dan berita TV. Suma masing2 nak jadi hero berjiwa patriotik. Dulu masa kes kerajaan Terengganu, sumanya senyap membisu. Dulu xckap ape pulak sebab pihak yang sama parti yang buat. Skang ni berdentam-dentum ckap soal patriotik. Tu yang buat aku rasa kurang senang.

6. Pada aku, langkah tu praktikal untuk jangka masa panjang. Nilai baik pulih kereta V6 untuk tempoh 5 tahun sbgai cthnya, lebih dari nilai baik pulih untuk tempoh sama bagi Camry. Mana sumbernya, korang semak la balik bape juta da abis untuk baik pulih kete V6 yang pernah dipaparkan nilainya dlu.

7. Bleh ke semangat cintakan negara dinilai dari segi kereta semata-mata? Adil ke? Kalu camtu, PM kita tu berjiwa Jerman la ya? Sbbnya kete rasmi PM Malaysia BMW 7 Series. So, nape xtimbul lak isu xpatriotik?? Btulkan?

8. Aku yakin keputusan yang dibuat untuk beli Camry tu sudah dikaji oleh pihak yang wat keputusan tu. Bukan main senang-senang je nak beli. Aku yakin dengan kerajaan yang dipilih oleh rakyat negeri kesayanganku, Perak Darul Ridzuan!

9. Ha,satu lg wat aku xpuas ati, kerajaan pusat xbagi pelepasan cukai kepada kereta yang dibeli oleh kerajaan Perak. Dulu Mercedes Terengganu boleh plak dapat pengecualian cukai. Sungguh tidak adil btul. Dan sungguh TIDAK PROFESSIONAL la...

10. Aku ni pembangkang? Hahaha... Ikutla korang nak nilai cmne pun. Aku juz menggunakan kebebasan yang ade pada aku untuk bersuara. Korang pulak macammana??

13. Fikir-fikirla ya...

Sekian, wassalam..

No comments: