Saturday, April 18, 2009

Proton Exora Prestige Concept..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

1. Alhamdulillah, kita suma dah dapat tengok macammana rupabentuk model terbaru pengeluar kereta nasional, PROTON. Aku dulu ade gak masuk peraduan menamakan kereta ni, tapi belum rezeki aku. MAnatau untuk model seterusnya kot. Hehehe...

2. So kat posting ni aku bukan nak citer pasal Proton Exora yang dijual untuk orang ramai, tapi ada satu model concept car yang Proton wat guna platform Exora iaitu Proton Exora Prestige Concept.

3. Lepas aku tengok gambar2 Exora Prestige tu, aku da jatuh ati kat Exora ni. Hehe.. Bukan ape, bila baca spesifikasinya, aku rasa sesuai kalu Prestige ni digunakan oleh VVIP kat Malaysia ni. Kata pun nak support kereta buatan Malaysia kn?

4. OK, antara ciri2 Exora Prestige ni adalah kerusi belakang VIP yang leh dikawal secara automatik dan leh gak mengurut penumpang, sistem bunyi subwoofer 8 inci, 5.1 DVD player (ada 2 tuh), kotak sejuk (cooler box), dan meja sedia bina (built in la).

5. Ada lagi. Pemisah antara ruang pemandu dan penumpang belakang dipisahkan oleh satu panel cermin supaya ada privacy untuk penumpang belakang. Siap ada TV LCD 19 inci dan intercom tu. Da macam dalam kete limousine yg kita slalu tgk kat tv tu. Memang best...

6. Malas la aku nk citer lebih2 lg. Korang baca dan tgk la sndiri kat web ni ya. http://paultan.org/archives/2009/04/16/proton-exora-prestige-concept/

7. Thanks to paultan.org for the info.

No comments: