Wednesday, June 17, 2009

I'm back...

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

1. Hari ni genap sebulan 2 hari aku tak update blog ni. Hari ni gak genap umur aku 24 tahun 1 bulan. So dalam sebulan 2 hari ni macam2 perkara yang berlaku. mana yang aku ingat je la aku leh tulis dalam ni..

2. Firstly, Selamat Pengantin Baru kepada Akmal Hariz bin Mansor a.k.a sepupu aku yang selamat diijab kabulkan dengan wife dia 2 minggu lepas di taman Melawati. Minggu lepas, 13 Jun pula kenduri sebelah laki kat kampung aku di Pedas, Rembau.

3. So kat sana dapat la aku jumpa mak abah n adk bradik aku setelah sekian lama xjumpa. Rindu oo.. Suma balik kali ni. Ha, ada satu pengajaran untuk aku sewaktu kenduri ni iaitu, 'kalau kenduri sepupu, xpayah mengade-ngade nak pakai segak2. Pakai t-shirt sudah..'

4. Alkisahnya, aku dan sorang sepupua aku, Izzul Syafiq a.k.a Kacang pakat la pakai kemeja pagi Sabtu tu. Tiba je kat sana, xsampai 15 minit da kena dduk kat tempat basuh pinggan. Mula tu tahan la gak basuh pakai kemeja, tapi da asik kena kutuk je, kitaorang terus tukar pakai t-shirt. hampeh tul..

5. Lepas kenduri tu, aku cabut lari ikut mak abah g dusun durian even keje kat kenduri tu banyak lagi. Hahaha.. Kitaorang satu family ikut family kak long g dusun durian kat Linggi. Dusun tuan umah sewa yang kat KL tu. Da lama aku xmakan durian sepuas-puasnya. aritu aku belasah memang xingat pnya. Aku bajet kalu demam pun xpe, puas ati. Tapi Alhamdulillah tak demam.

6. Emm..ape lagi ya yang aku nak citer kat sini. Tadi macam banyak idea. Tapi skang da ilang. Adeiii.. Banyak yang berlaku pun pasal keje la especially kat site. Macam-macam jenis manusia aku jumpa. So macam2 jenis dugaan gak la aku kena hadapi. Insyallah aku akan kuatkan ati untuk survive dalam bidang ni. Amin..

7. Aku dapat makluman yang tarikh konvokesyen aku 3 dan 4 October. So lepas raya la. Aku rasa dah xsabar lak nak g konvo. Leh jumpa kawan2. Aku jamin mesti seronok bila masing2 bukak cerita n pengalaman masing2. Huhuhu...

8. K la, insyallah aku akan antar posting lagi minggu ni. Actually aku dapat broadband ni da dekat 2 minggu tapi baru malam ni aku tetiba jadi rajin nak update blog ni. Hehehe... Kemalasan menguasai diri ini...

9. K ya, jumpa lagi.

Wassalam..




1 comment:

pujah said...

besday ko ke? aaaa...tak tau pon!!! neway..epy besday!!