Monday, June 22, 2009

hari ini, 22 Jun 2009..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

1. First of all, Selamat Ulang tahun kelahiran yang ke-59 buat ayahanda tercinta, Hj. Mohd Yazid bin Ibrahim yang berada nun jauh di Ipoh sana. Semoga abah yang terbaik kat dunia ni kekal diberikan kesihatan menjalani kehidupan seharian bersama emak tersayang. Aminn...

2. K, arini gak aku jumpa kawan2 di UMP dekat Bandar Penawar ni. Aku g pejabat pos bayar bil, tetiba ternamak sorang mamat ni. Tgk mcm kenal jer. Rupanya mmg kenal pun, dak meki UMP. So kami tukar2 la no n janji nk makan melam sesama. And yang bestnya, ada lagi 3 orang dak UMP yang keje skali dgn dia. Salah sorangnya Vicky, dak letrik gak.

3. So tadi kami jumpa la kat Tasik Bandar Penawar. Macam2 citer kuar. So pasni xla aku bosan dah kat Bandar Penawar ni, da jumpa geng. Insyallah la xde lagi la makan sorang2, kuar g Kota tggi sorang2 n xde lagi dah kot g tgk wayang kat Jusco Tebrau City sorang2 macam aritu. Hahaha..

4. Arini gak aku rasa sgt best sebab cuaca mendung sepanjang ari. Xnampak lgsg matahari. Tgh mlm smlm ujan, so pagi td jalan mash basah. So xbajet la mendung jer. Tgk2 mendung sampai kepetang. Kan best kalu cuaca berterusan camni, tak la aku ni makin gelap. Hehehe..

5. Ada satu situasi yang best berlaku masa sembang pasal mendung ni...

Aizat : Kalau macamni tiap2 ari kan senang...

Hairul : Tak jugak. Kalu mendung jer, nak cat paip pun susah..

Aizat : Tu ar pasal. Time kita nak wat keje luar, sikit pnya panas. Mintak mendung.

Tapi time mendung nak wat keje yg perlu panas lak..

Hairul : Tu la dugaan keje namanya..

Mamat : Tu maknanya hidup ni ada tuhan..

Hairul & Aizat : ........

6. Perghhh..memang best dialog terakhir tu. Leh wat jadi pengajaran. Tu pasal aku share dengan korang suma.

7. So, ape2 pun kita wat, kita kena ingat ada yang Maha Berkuasa yang memerhatikan kita ya..Sama2 kita tingkatkan amalan kita disamping kita mengejar dunia ini. Insyallah..

8. K ar, da ilang lak idea aku. Nanti aku tulis lagi ya.

Wassalam..

No comments: